Spinder som en killing og brøler som en løvinde


ImageForleden postede jeg en besked på min Facebook-profil, der i bund og grund gik ud på, at jeg under ingen omstændigheder vil lægges an på, bare fordi min kæreste tilfældigvis er bortrejst.

Det medførte en lang og ophedet debat mellem nogle af mine FB-venner. En debat om troskab, respekt og kærlighed. Store og vigtige emner.

DETTE ER EN SERVICEMEDDELELSE

Hvis du er en af dem, der har kontaktet mig i anledning af at min pragtfulde kæreste er i Nepal, med forslag om weekendture, midnatsdates, spahygge (helt uforpligtende, hvad det så end betyder) og alt muligt andet i den stil, så er du fuldstændigt helt og aldeles på gale veje og du sletter bare dig selv fra min venneliste lige nu.

Jeg elsker min Diamant og leger ikke når-katten-er-ude-spiller-musen-på bordet. Når det kommer til min lille familie, er jeg en løvinde og jeg forsvarer os indædt.

Prøver du at spille mus på mit bord, bliver du ædt med hud og hår, og det bliver ikke på den sjove måde, så FUCK AF før jeg bider hovedet af dig.

Debatten har fået mig til at fundere lidt over livet, lykken, kærligheden, forhold og utroskab.

For mig er det sådan, at ALT HVAD DER IKKE ER AFTALT ER UTROSKAB.

Definitionen stammer fra en god ven og har fulgt mig siden jeg lærte ham at kende. Den rummer virkelig det, jeg gerne vil med mit forhold.

Min ven lever nu i et kærligt og respektfuldt forhold med sin hustru gennem mange år, hendes kæreste og alle deres fælles børn.

Jeg tror, at grundlaget for deres succes er den åbne og ærlige kommunikation som de løbende har med hinanden. De taler om følelser som kærlighed, lyst, tiltrækning, begær, jalousi, mindreværd og tillid.

Selv har jeg ingen præferencer for om et forhold skal være, åbent, lukket eller hvor grænserne skal gå. Jeg har bare en klar forventning om tillid, dialog, respekt og ærlighed.

Det kræver selvfølgelig også, at jeg selv bidrager med de egenskaber og med al den kærlighed og omsorg, som jeg overhovedet kan hælde ind i forholdet hver dag.

Hverdagen er ikke altid let. Det kræver hårdt arbejde og masser af godt humør at få et forhold til at fungere. Det er unfair og respektløst for en udefrakommende at forsøge at bryde ind i den indsats, som et par (eller hvordan man nu har arrangeret sig) investerer i hinanden. Derfor tager jeg kraftigt afstand fra de tilbud, som jeg har fået.

Jeg vil kærligheden og min Diamant. Det er der ingen der skal forsøge at sabotere.

One thought on “Spinder som en killing og brøler som en løvinde

Skriv et svar

